fredag 29 juni 2012

Macka med mozzarella, tomat och basilika

Eftersom jag tänkte åka på picknick ikväll så passar jag idag på att bjuda på min godaste macka! Den är superenkel, men det behöver ju inte vara svårt för att vara gott. En macka med lite smör, lite mozzarella, tomat och basilika är något som ofta får vara en ersättare för lunch på helger då det är kort om tid. Det är ju så gott! Ikväll packar jag dock med mig färdiga mackor och cyklar iväg en liten bit, men jag håller mig nog kvar på min ö. Vad har ni för favoritmackor? Eller andra picknick tips? Trevlig helg! 

recept, macka, mozzarella, tomat, basilika, picknick


Mer picknick recept:

Empanadas
Focaccia
Matmuffins
Köttfärspirog

Tigerkaka
Chipskakor
Vaniljhjärtan




Ett gott bröd
lite smör
tomat
mozzarella
basilika

Bre smör på brödet. Skiva tomat och mozzarella, nyp av lite basilika från din planta (köpt eller egenodlad). Sätt ihop macka genom att vara tomat och mozzarella, toppa med basilika och eventuell lite salt på tomaterna. Njut!